NemID – en hurtig, sikker og fleksibel genvej
Alle virksomheder med et CVR-nummer skal have en digital postkasse hos Virk.dk.
En NemID-medarbejdersignatur giver dig adgang til den digitale postkasse. Ønsker du at anvende NemID medarbejdersignaturer i virksomheden, skal du bestille NemID til erhverv hos Nets og indgå en aftale med dem. Aftalen skal underskrives af en tegningsberettiget i din virksomhed. Hvis du er ejer af en enkeltmandsvirksomhed, kan du underskrive aftalen elektronisk ved hjælp af dit private NemID.
Læs mere hos Nets
Læs mere om Digital Post
Bestil NemID medarbejdersignatur
Til brug i sikker mail
Det er NemID Medarbejdersignatur også muligt at få udstedt et nøglekort, så man ikke har en signaturfil på ens computer, men det kan ikke benyttes til sikker mail.
Så hvis du skal benytte NemID Medarbejdersignatur til sikker mail, skal du bestille det med signaturfil ”Nøglefil”.
Hvem skal være NemID administrator
Den første medarbejder i virksomheden, der bestiller en nedarbejdersignatur, bliver automatisk virksomhedens ”NemID administrator”( LRA: Local Ressources Administrator). Der er efterfølgende mulighed for at udpege flere LRA'er i virksomheden. Det er LRA’en, der opretter og sletter medarbejderes NemID medarbejdersignaturer i et selvbetjeningsunivers. Har administrator mistet sin NemID medarbejdersignatur eller glemt kodeord, skal der oprettes en ny NemID medarbejdersignatur til administrator.
Se vejledning for NemID administrator
MitID Erhverv
NemID medarbejdersignatur bliver afløst af NemLog-ins nye erhvervsløsning, MitID Erhverv.
MitID Erhverv rulles ud til de danske virksomheder fra oktober 2022 og frem mod juni 2023. Ibrugtagningen kommer til at foregå løbende fra oktober 2022 og de enkelte virksomheder får besked, når de kan flytte til MitID Erhverv. Virksomheder og foreninger med op til tre NemID medarbejdersignaturer kommer først.
Aktuelle nyheder:
Relevant:
Kurser:

Kontakt
Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.
Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.
Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.
33 43 70 21