Velkommen  

Artikler og værktøjer

Kurser

Kursusbeskrivelse

Facebook LinkedIn Twitter Gem i din kalender 2024-10-24 09:00:00 2024-10-24 16:00:00 Europe/Copenhagen Klientens kundefokus og servicebaserede forretningsmodel (ej tilmeldt) Klientens kundefokus og servicebaserede forretningsmodel, Tilmeld på: https://danskeadvokater.dk/Default.aspx?ID=22318&ProductId=PROD3063 Danske Advokater, Valencia - Vesterbrogade 32, 1620 København V Udskriv

Klientens kundefokus og servicebaserede forretningsmodel

Få viden og redskaber til at kunne yde en bedre, mere helhedsorienteret og proaktiv klientrådgivning og -sparring gennem indsigt i klientens kundefokus og servicebaserede forretningsmodel.

 

Kurset kan også indgå som en del af vores uddannelse Forretningsorienteret Klientrådgivning. Læs mere her


Udbytte: Du bliver introduceret til teori og værktøjer for at kunne vurdere og vejlede om kundeorientering, service og serviceaftaler som konkurrenceparameter for dine klienter.  Vi tager udgangspunkt i de markeder, dine klienter agerer i og ser på udbyderne og kunderne i markedet, forandringer og tendenser. På baggrund af dette lærer du at vurdere, hvilke muligheder dette til sammen giver klienten, og hvordan du dermed gennem proaktiv og helhedsorienteret rådgivning kan øge klientens udbytte og værdi af rådgivningen.


Kursusbeskrivelse

Du lærer at kontekstualisere din rådgivning, så din juridiske ekspertise er omdrejningspunktet, mens din forståelse for klientens virksomhed, forretningsmodel og markedsvilkår er rammen.  Dermed føjer du et nyt perspektiv til din rådgivning, som giver dig mulighed for at øge klientens værdi af din rådgivning.

Baseret på din nye viden om kundeorientering, service og serviceaftaler som konkurrenceparametre, kan du styrke din juridiske rådgivning og yde forretningsorienteret sparring med klienten om muligheder for at udvikle og optimere forretningen. Undervisningen gør dig dermed i stand til at rådgive din klient mere proaktivt og helhedsorienteret om nye leverancer og ydelser til fordel for klienten.

For at opnå dette får du en værktøjskasse, som du ikke kun kommer til at kende, men hvis værktøjer du også vil få konkret erfaring med at bruge gennem undervisningen. Indholdet omfatter bl.a.:

  • Klientfokuseret kunderådgivning
  • The Whole Product – udvikling af forskellige løsninger for klienten
  • The Value Proposition Design model – med fokus på “the job-to-be-done” for klienten
  • En forståelse for klientens Service Profit Chain
  • Differentiering i forhold til segmenter i klientens marked
  • Servicebaserede forretningsmodeller for klienten
  • Kundefokus betyder typisk ændring af de centrale KPI’er.


Som deltager bliver du i undervisningen introduceret til en ”live case”, som gør det muligt for dig at arbejde med de nye værktøjer i praksis. Du skal foretage en analyse af de kunder, der beskrives i ”live case-virksomheden”, dens kundefokus og dens muligheder for at arbejde med servicebaserede forretningsmodeller.

Brugen af en live case øger udbyttet af din undervisning markant, er direkte overførbart til din klientrådgivning og giver dig dermed en unik mulighed for at højne værdien af den rådgivning, du yder for dine klienter.

Efter undervisningen har du tilegnet dig viden og værktøjer, som du kan bruge direkte i din rådgivning, fx til at identificere og udfordre klientens aktuelle tilgang til kunderne og rådgive i forbindelse hermed – uanset om forandringerne er inkrementelle eller radikale. Din klient får dermed en skarpere og endnu mere kompetent rådgiver og betroet sparringspartner.

Kurset er designet som blended learning, hvor fire lektioner foregår online, og syv lektioner foregår fysisk i vores moderne undervisningslokaler på Vesterbrogade i København.


Bemærk: Kurset kan tages som en del af et samlet uddannelsesforløb i Forretningsorienteret Klientrådgivning. Læs mere her

Underviser
Mogens Bjerre

Mogens Bjerre

Lektor på Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School (CBS)


Mogens Bjerre, erhvervsforsker og ph.d., er lektor på Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School (CBS) siden 2005. Inden da arbejdede Mogens som management konsulent i mere end 10 år. Mogens har skrevet adskillige bøger om bl.a. franchising, mærkevarebegrebet, trade marketing, key account management, strategisk relationsmarkedsføring og organisationers købsadfærd. Seneste skud på stammen er Morgendagens Salg & Salgsledelse samt Sales Governance. Han underviser på CBS’ MBA-uddannelser, HD Strategisk Salg & Marketing. Derudover er han bestyrelsesmedlem i en række virksomheder og fonde.

Henvendt til

Advokater, advokatfuldmægtige, juridiske konsulenter og andre, som ønsker værktøjer til at få en dybere forståelse af klientens situation.

Pris og praktiske oplysninger

Tid og sted

24. okt. 2024 kl. 09:00 - 16:00

 

Pris: kr. 12.995,00

Medlemspris: kr. 9.995,00

Priser er ekskl. moms

 

Danske Advokater, Valencia
Vesterbrogade 32
1620 København V

11 kursuslektioner



Kursus Danske Advokater
Kursus | 33 43 70 00 | kursus@danskeadvokater.dk


Kontakt

Danske Advokater afholder kurser og uddannnelser inden for de fleste privat- og erhvervsretlige emner. Kontakt os, hvis du har spørgsmål vedrørende et kursus.

Læs mere…

33 43 70 00