Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.
28-03-2022 Ny Digital Post volder problemer hos mange advokatvirksomheder Få indsigt i kendte fejl og mulige workarounds, webinar med Digitaliseringsstyrelsen den 31. marts og webinar om afhentningssystem fra Vipre den 1. april.
Er I en af de advokatvirksomheder, som har adgang til mange andre personers og/eller virksomheders digitale post som administrator, bobestyrer, kurator eller lignende, har I nok haft problemer med manglende adgang til både jeres Digitale Post på Virk og e-Boks siden lancering af ny Digital Post mandag den 21. marts.
Problemerne opstod, da der manglede visning af indhold efter login eller loginforsøg på Virk og e-Boks. Det skyldes, at den nye offentlige digital post-løsning ikke indlæser alt det, man som bruger har adgang til.
Der arbejdes på at få løst de forskellige problemer. Danske Advokater holder jer ajour, og vi er løbende i dialog med Digitaliseringsstyrelsen om de problemer, som vi ved, at mange advokatvirksomheder oplever med ny Digital Post. Digitaliseringsstyrelsen sender os løbende en oversigt over aktuelle supportsager og kendte fejl. Se mere på vores Digital Post-side
Digitaliseringsstyrelsen oplyser den 25. marts: Adgang til virksomhedens egen Digital Post Medarbejderen, der skal tilgå postkassen på enten Virk eller e-Boks, må ikke have eksterne adgange tildelt. Der er lige nu en fejl, som betyder, at det ikke er muligt at logge på Virk eller e-Boks, hvis man får tildelt for mange eksterne adgange. Hvis du har behov for at tilgå post som bobestyrer, kurator eller lignende, er det også muligt. Det er blot vigtigt ikke at få tildelt flere end 10 eksterne adgange.
Adviseringer kan opsættes, så du modtager besked, når I modtager Digital Post fra det offentlige i de postkasser, I har adgang til. Det gøres på enten e-Boks, Virk eller Mit.dk. Der kan også opsættes advisering i postkasser, som du har fået adgang til som bobestyrer, kurator eller andet. Det kan være en løsning, som afhjælper den aktuelle udfordring med, at der kun kan gives adgang til et begrænset antal eksterne postkasser.
Det er selvfølgelig slet ikke tilfredsstillende, at man kun kan få tildelt adgang til maksimalt 10 eksterne adgange. Vi håber, at det snart er muligt, at I kan tildele alle de rettigheder, I har brug for.
Manglende adgang til Digital Post?
Webinar om Digital Post med Digitaliseringsstyrelsen
Du behøver ikke tilmelde dig på forhånd, men det tager et par minutter at blive klar. Når du klikker på nedenstående link, skal du registrere dit navn og din mailadresse i et pop-up vindue. Du modtager med det samme en mail med et nyt link, hvorfra du kan deltage.
Webinar med Vipre Du kan læse mere og tilmelde dig webinaret her
Brug for hjælp? Har du spørgsmål om ny Digital Post, er du velkommen til at kontakte Steen Hermansen på mail she@danskeadvokater.dk eller telefon 33 43 70 21.
|
Tilbage |

Kontakt
Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.
Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.
Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.
33 43 70 21