Køb og salg af virksomheder (M&A) - Elitesekretær

I alt 7 kursuslektioner
Praktisk information
Type
Kursus
Kursuslektioner
7
Standardpris
5.050 kr.
Medlem af Danske Advokater
4.000 kr.
Priser er ekskl. moms
4. september 2025 09.30 - 16.30
Danske Advokater, Valencia Vesterbrogade 32 1620 København V
Få indblik i hele processen ved køb og salg af virksomheder, og bliv klædt på til at håndtere alt fra afvikling af datarum og gennemførelse (closing) af transaktionen, finansiering samt praktiske værktøjer til udarbejdelse af transaktionsdokumenterne.
Kurset giver dig en grundig introduktion til virksomhedsoverdragelser og fokuserer på din rolle i alle transaktionens faser. Med praktiske eksempler og konkrete værktøjer bliver du rustet til at håndtere de komplekse krav, som følger med M&A-processen.
På kurset får du:
overblik over M&A-processen fra start til slut
værktøjer til at håndtere transaktionsdokumenter
kompetencer til at forberede og gennemføre closing
kendskab til struktur og processtyring
fokus på korrekt dokumentation og detaljehåndtering gennem hele transaktionen.

Indhold

Kurset er en praktisk orienteret gennemgang af både større og mindre virksomhedsoverdragelser fra start til slut, hvor vi fokuserer på administrative medarbejderes rolle i de forskellige faser af transaktionen.

På kursusdagen får du indblik i:

Forløbet af en M&A-transaktion:

  • M&A-transaktionens hovedelementer og modeller

  • Datarum (etablering og afvikling)

  • Due diligence

  • Forhandling

  • Gennemførelse (Closing)

  • Forpligtelser efter Closing

Transaktionens dokumenter:

  • Indledende aftaler (NDA, eksklusivitetsaftaler, letter of intent, term sheet m.v.)

  • Transaktionsaftalen (SPA eller APA) og bilag

  • Låneaftaler

  • Ejeraftaler

  • Dokumentation for fortsættelse af Closing (conditions precedent)

  • Closing leveringer (deliverables)

Transaktionsaftalen:

  • Opbygning og betydning af definitioner

  • Standardbestemmelser i transaktionsaftalen

  • Bilag

Gennemførelse af transaktionen (signing/closing):

  • Forberedelse af signing/closing

  • Opfyldelse af betingelser (conditions precedent) og leveringer

  • Closing memorandum

  • Selskabsretlige registreringer i Erhvervsstyrelsen

Frivillig eksamen: Hvis du gerne vil teste din viden og dokumentere, at du har opnået nye færdigheder efter kurset, kan du tilmelde dig en frivillig eksamen, som foregår online den 10. september 2025 kl. 9.00 til 10.30. Tilmeld dig her.

Underviser

Stefan Westh Wiencken
Advokat, Partner
Stefan Westh Wiencken er advokat i DLA Piper’s Corporate M&A afdeling og beskæftiger sig primært med corporate finance, herunder virksomhedsoverdragelser (M&A), kapitalmarkeder og investeringer, samt generel selskabsret. Stefan har adskillige års erfaring som rådgiver i alle faser af et transaktionsforløb og har repræsenteret både danske og internationale købere såvel som sælgere. Før DLA Piper har Stefan arbejdet på andre advokater kontorer i København med M&A og kapitalmarkedsret samt i en venturekapitalfond.
Målgruppe
Kurset henvender sig til advokatsektærer, projektkoordinatorer og andre juridiske assistenter og administrative medarbejdere, der ønsker kendskab til grundelementerne i en M&A-proces. Kurset kræver intet forudgående kendskab til emnerne.
Majbritt Damm
Kursuskoordinator
Kurser og uddannelser for advokater og administrative medarbejdere. Har du praktiske spørgsmål i forbindelse med et kursus, er du velkommen til at kontakte Majbritt.

Relaterede kurser

Kontakt os