Digital markedsføring – GDPR og markedsføringsret
Type | Kursus |
Kursuslektioner | 7 |
Standardpris | 5.250 kr. |
Medlem af Danske Advokater | 4.250 kr. |
Early bird medlemsrabat | 10 % (indtil 31. dec 2024) |
Priser er ekskl. moms |
20. marts 2025 09.30 - 16.30 | |
Danske Advokater, Valencia Vesterbrogade 32, 1620 København V |
Formålet med dette kursus er at gøre dig i stand til at rådgive om virksomheders brug af digital markedsføring og forstå den bagvedliggende teknologi. Det primære fokus er på samspillet mellem retten til privatliv, herunder databeskyttelse, markedsføringsret og teknologiregulering. Tekniske, forretningsmæssige og etiske aspekter af digital markedsføring må naturligvis inddrages for at forstå den kontekst, der ageres i og rådgives om.
Med kurset får du et overblik over udviklingen inden for digital markedsføring samt indblik i, hvilke grænser juraen sætter for brug af fx sociale medier, kunstig intelligens (AI) og influencere samt overvågning i form af cookies, pixels og fingerprinters. Vi stiller også skarpt på datadrevne forretningsmodeller, herunder målrettet markedsføring (profilering og segmentering), loyalitetsprogrammer og personaliserede rabatter.
I vores diskussion af samtykket inddrages nyeste retspraksis og forskning med henblik på at belyse centrale temaer som information, transparens, design (“dark patterns”), manipulation og retten til selvbestemmelse.
Der er fortsat mange uafklarede spørgsmål inden for regulering af digital markedsføring. Vi sørger for, at du er klædt på til at forstå og rådgive om nuancerne – også når retstilstanden er uklar.
Undervisningsformen er dialog- og casebaseret.
Kurset bliver udbudt i samarbejde med Djøfs Kurser og Uddannelser.
Undervisere
Type | Kursus |
Kursuslektioner | 7 |
Standardpris | 5.250 kr. |
Medlem af Danske Advokater | 4.250 kr. |
Early bird medlemsrabat | 10 % (indtil 31. dec 2024) |
Priser er ekskl. moms |
20. marts 2025 09.30 - 16.30 | |
Danske Advokater, Valencia Vesterbrogade 32, 1620 København V |
Andre tilsvarende kurser