Digital markedsføring – GDPR og markedsføringsret

I alt 7 kursuslektioner
Praktisk information
Type
Kursus
Kursuslektioner
7
Standardpris
5.250 kr.
Medlem af Danske Advokater
4.250 kr.
Early bird medlemsrabat
10 % (indtil 31. dec 2024)
Priser er ekskl. moms
20. marts 2025 09.30 - 16.30
Danske Advokater, Valencia Vesterbrogade 32, 1620 København V
Få viden om og redskaber til at forstå og rådgive klienter om brug af digital markedsføring.
Du får en indgående og perspektiveret forståelse af det til tider komplekse samspil mellem privatlivsbeskyttelse, databeskyttelsesret, markedsføringsret og relevant teknologiregulering.

Formålet med dette kursus er at gøre dig i stand til at rådgive om virksomheders brug af digital markedsføring og forstå den bagvedliggende teknologi. Det primære fokus er på samspillet mellem retten til privatliv, herunder databeskyttelse, markedsføringsret og teknologiregulering. Tekniske, forretningsmæssige og etiske aspekter af digital markedsføring må naturligvis inddrages for at forstå den kontekst, der ageres i og rådgives om.

Med kurset får du et overblik over udviklingen inden for digital markedsføring samt indblik i, hvilke grænser juraen sætter for brug af fx sociale medier, kunstig intelligens (AI) og influencere samt overvågning i form af cookies, pixels og fingerprinters. Vi stiller også skarpt på datadrevne forretningsmodeller, herunder målrettet markedsføring (profilering og segmentering), loyalitetsprogrammer og personaliserede rabatter.

I vores diskussion af samtykket inddrages nyeste retspraksis og forskning med henblik på at belyse centrale temaer som information, transparens, design (“dark patterns”), manipulation og retten til selvbestemmelse.

Der er fortsat mange uafklarede spørgsmål inden for regulering af digital markedsføring. Vi sørger for, at du er klædt på til at forstå og rådgive om nuancerne – også når retstilstanden er uklar.

Undervisningsformen er dialog- og casebaseret.

Kurset bliver udbudt i samarbejde med Djøfs Kurser og Uddannelser.

Undervisere

Jan Trzaskowski
Juraprofessor ved CBS og Aalborg Universitet
Jan Trzaskowski er juraprofessor ved CBS og Aalborg Universitet. I mere end 25 år har han beskæftiget sig med juridiske og regulatoriske aspekter af informationsteknologi med særligt fokus på databeskyttelsesret, markedsret og grundrettigheder. For tiden fokuserer han på samfundsmæssige konsekvenser af informationsteknologi og regulering af datadrevne forretningsmodeller. Aktuel med bogen Your Privacy Is Important to Us! – Restoring Human Dignity in Data-Driven Marketing (2021).
Max Gersvang Sørensen
Advokat
Max Gersvang Sørensen er advokat (H) hos Gorrissen Federspiel og ekstern lektor ved CBS. Med bl.a. baggrund i sin tidligere rolle som global DPO hos LEGO Group og i sit daglige arbejde inden for Adtech, har han praktisk erfaring med rådgivning af danske og udenlandske virksomheder i spørgsmål vedrørende GDPR og markedsføring.
Målgruppe
Kurset er rettet mod advokater og jurister, som gerne vil være bredt opdateret på juridiske, tekniske, forretningsmæssige og etiske aspekter af digital markedsføring, herunder adtech.

Andre tilsvarende kurser

Kontakt os