Digital markedsføring – GDPR og markedsføringsret

I alt 7 kursuslektioner
Praktisk information
Type
Kursus
Kursuslektioner
7
Standardpris
5.250 kr.
Medlem af Danske Advokater
4.250 kr.
Priser er ekskl. moms
20. marts 2025 09.30 - 16.30
Danske Advokater, Valencia Vesterbrogade 32 1620 København V
Bliv klædt på til at rådgive virksomheder om at bruge digital markedsføring og forstå den bagvedliggende teknologi og de gældende regler.
På kurset får du en indgående forståelse for det til tider komplekse samspil mellem markedsføringsret og GDPR, og du får redskaberne til at håndtere og rådgive om problemstillingerne.
På kurset får du:
overblik over udviklingen af digital markedsføring
kompetencer til at rådgive om virksomheders brug af digital markedsføring
forståelse for den bagvedliggende teknologi for digital markedsføring.

Indhold Det primære fokus på kurset er samspillet mellem retten til privatliv, databeskyttelse, markedsføringsret og teknologiregulering. Du kommer også igennem tekniske, forretningsmæssige og etiske aspekter af digital markedsføring for at forstå den kontekst, du agerer i og rådgiver om.

Inden for reguleringen af digital markedsføring er der fortsat uafklarede spørgsmål. Underviserne sørger for, at du er klædt på til at forstå og rådgive om nuancerne – også når retstilstanden er uklar.

På kurset kommer du igennem:

  • udviklingen inden for digital markedsføring

  • de juridiske grænser ved brug af fx sociale medier, kunstig intelligens (AI), influencere, overvågning i form af cookies, pixels og fingerprinters

  • datadrevne forretningsmodeller, fx målrettet markedsføring (profilering og segmentering), loyalitetsprogrammer og personaliserede rabatter

  • nyeste retspraksis og forskning inden for samtykke, herunder centrale temaer som information, transparens, design, ’dark patterns’, manipulation og retten til selvbestemmelse.

Kurset bliver udbudt i samarbejde med Djøfs Kurser og Uddannelser.

Undervisere

Jan Trzaskowski
Juraprofessor ved CBS og Aalborg Universitet
Jan Trzaskowski er juraprofessor ved CBS og Aalborg Universitet. I mere end 25 år har han beskæftiget sig med juridiske og regulatoriske aspekter af informationsteknologi med særligt fokus på databeskyttelsesret, markedsret og grundrettigheder. For tiden fokuserer han på samfundsmæssige konsekvenser af informationsteknologi og regulering af datadrevne forretningsmodeller. Aktuel med bogen Your Privacy Is Important to Us! – Restoring Human Dignity in Data-Driven Marketing (2021).
Max Gersvang Sørensen
Advokat
Max Gersvang Sørensen er advokat (H) hos Gorrissen Federspiel og ekstern lektor ved CBS. Med bl.a. baggrund i sin tidligere rolle som global DPO hos LEGO Group og i sit daglige arbejde inden for Adtech, har han praktisk erfaring med rådgivning af danske og udenlandske virksomheder i spørgsmål vedrørende GDPR og markedsføring.
Målgruppe
Kurset er rettet mod advokater og jurister, som gerne vil være bredt opdateret på juridiske, tekniske, forretningsmæssige og etiske aspekter af digital markedsføring, herunder adtech.
Carina Noer Larsen
Koordinator
Kurser og uddannelser for advokater og administrative medarbejdere.

Relaterede kurser

Kontakt os