Digital markedsføring – GDPR og markedsføringsret
Få viden om og redskaber til at forstå og rådgive klienter om brug af digital markedsføring.
Udbytte: Du får en indgående og perspektiveret forståelse af det til tider komplekse samspil mellem privatlivsbeskyttelse, databeskyttelsesret, markedsføringsret og relevant teknologiregulering.
Med kurset får du et overblik over udviklingen inden for digital markedsføring samt indblik i, hvilke grænser juraen sætter for brug af fx sociale medier, kunstig intelligens (AI) og influencere samt overvågning i form af cookies, pixels og fingerprinters. Vi stiller også skarpt på datadrevne forretningsmodeller, herunder målrettet markedsføring (profilering og segmentering), loyalitetsprogrammer og personaliserede rabatter.
I vores diskussion af samtykket inddrages nyeste retspraksis og forskning med henblik på at belyse centrale temaer som information, transparens, design (“dark patterns”), manipulation og retten til selvbestemmelse.
Der er fortsat mange uafklarede spørgsmål inden for regulering af digital markedsføring. Vi sørger for, at du er klædt på til at forstå og rådgive om nuancerne – også når retstilstanden er uklar.
Undervisningsformen er dialog- og casebaseret.
Jan Trzaskowski
Juraprofessor ved CBS og Aalborg Universitet
Jan Trzaskowski er juraprofessor ved CBS og Aalborg Universitet. I mere end 25 år har han beskæftiget sig med juridiske og regulatoriske aspekter af informationsteknologi med særligt fokus på databeskyttelsesret, markedsret og grundrettigheder. For tiden fokuserer han på samfundsmæssige konsekvenser af informationsteknologi og regulering af datadrevne forretningsmodeller. Aktuel med bogen Your Privacy Is Important to Us! – Restoring Human Dignity in Data-Driven Marketing (2021).
Max Gersvang Sørensen
Advokat
Max Gersvang Sørensen er advokat (H) hos Gorrissen Federspiel og ekstern lektor ved CBS. Med bl.a. baggrund i sin tidligere rolle som global DPO hos LEGO Group og i sit daglige arbejde inden for Adtech, har han praktisk erfaring med rådgivning af danske og udenlandske virksomheder i spørgsmål vedrørende GDPR og markedsføring.
Kurset er rettet mod advokater og jurister, som gerne vil være bredt opdateret på juridiske, tekniske, forretningsmæssige og etiske aspekter af digital markedsføring, herunder adtech.
Tid og sted
20. mar. 2025 kl. 09:30 - 16:30
Pris: kr. 5.250,00
Medlemspris: kr. 4.250,00
Priser er ekskl. moms
Danske Advokater, Valencia
Vesterbrogade 32
1620 København V
7 kursuslektioner