Compliance-værktøj for advokater
Kundekendskab – forebyggelse af hvidvask
Som ansat i en af Danske Advokaters medlemsvirksomheder har du mulighed for at benytte BiQ's complianceværktøj, BiQ Compliance med særrabat.
BiQ Compliance er et complianceværktøj, der er udviklet til at sikre bl.a. advokatvirksomheder en effektiv og brugervenlig platform for udførelse af kundekendskabsopgaver / forebyggende indsatser mod hvidvask og finansiering af terror – og tilbyde dig og din virksomhed adgang til indsigter, så I kan sikre compliance og derigennem omdømme og forretning.
Vores ambition er at være det indlysende og foretrukne valg, når det gælder løsninger til indsigter i Politisk Eksponerede Personer (PEP) og disses nærtstående og nære samarbejdspartnere (RCA’er), Reelle ejere og Sanktioner. Det er vi bla. gennem vores udbyggede liste med PEP’ere og som de eneste i Danmark fuldt udbyggede RCA’ere samt PEP’ere i Grønland og på Færøerne.
BiQ Compliance anvendes hos advokater, pengeinstitutter, styrelser og revisorer, som har brug for en bredt dækkende og løbende opdateret dansk løsning.
BiQ Compliance-platformen udvikles løbende og blandt andet med udgangspunkt i ændringer i lovgivning samt anbefalinger fra bl.a. FATF vedr. PEP-dækning.
BiQ Compliance-platformen giver dig bl.a.:
- Adgang til den mest komplette og dagligt opdaterede database over danske PEP’er og RCA’er med mere end 10.000 personer - herunder flere end 9.000 RCA’er. Omfatter også PEP-kategori jf. anbefalinger fra FATF samt PEP på ”cool down”.
- PEP-sti, der er en visualisering af relationskæden mellem RCA og en given PEP.
- Samlet kortlægning af et selskabs ejerforhold og ejeres PEP-status; herunder oplysning om ledelse, bestyrelse og reelle ejere, ultimative ejere (beregnet) samt ultimative stemmeberettigede samt oversigt over selskabers ejerskaber.
- Omfattende sanktionslistedækning med adgang til screening i EU’s konsoliderede sanktionsliste samt i UK-, UN- samt OFAC-lister.
- Dokumentation og logning af screeninger. Adgang til at gemme screeninger i pdf-format samt løbende automatisk logning af screeninger til brug for dokumentation og reference ved inspektion.
Vil du vide mere? Login med din adgangskode eller
bliv medlem af Danske Advokater her
Aktuelle nyheder:
Kurser:
Kontakt
Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.
Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.
Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.
33 43 70 21